tisdag 19 juli 2011

Väckelsesång...

"Djupt i synd jag sjunken var, långt ifrån fridfull strand." var en välkänd gammal väckelsesång som sjungs på väckelsemötena i p-kyrkan på kvällsmötena förr. Ibland inleddes mötet med att strängmusikanterna gick fram till estraden och sjung just den här sången. Älskade den sången och gör det än idag.

Oj, vad jag sjung den hemma i lägenheten med eget komp på Gitarr. Jag tycker texten säger så mycket "Han ur djupet lyfte mig, nu frälst jag står." De här segertonersångerna sjungs inte ofta nu, har inte hört den på ca tjugo år!

De gamla väckelsesångerna var rena predikan. Ett par sådana sånger och ett litet vittnesbörd gjorde att många genom den helige Ande avgjorde sig för Jesus.

Som sagt jag gillade och gillar de gamla sångerna!

bless /garan

Inga kommentarer: