fredag 15 juli 2011

Kunskapstro räcker det..

Luk.7:36-50.


Man kan ha all kunskap om bibeln, om Jesus, men räcker det för frälsning?
Vi måste omsätta kunskapstron till att börja älska Jesus för den han är!

Hur går det till?

Det måste uppenbarelse till. Detta kan ingen människa ge utan bara Guds Ande!

Kvinnan i bibeltexten ovan hade fått uppenbarelsen vem Jesus är och hon älskade honom. Jesus säger till Simon som hade bjudit in honom: "Ser du den här kvinnan? "När jag kom in i ditt hus, gav du mig inget vatten till mina fötter. Men hon har vätt mina fötter med sina tårar och torkat dem med sitt hår." Du gav mig inte någon hälsningskyss, men sedan jag kom in har hon inte upphört att kyssa min fötter.

Du smorde inte mitt huvud med olja, men hon har smort mina fötter med balsam. Därför säger jag dig: Hon har fått förlåtelse för sina många synder. Det är därför hon visar så stor kärlek. Men den som har fått litet förlåtet älskar litet. Sedan sa han till henne: "Dina synder är förlåtna." Då började de andra bordsgästerna fråga sig: "Vem är den här mannen, som till och med förlåter synder? Dessa andra hade inte fått sig givet vem denne Jesus var. Men till kvinnan sa Jesus: "Din tro har frälst dig. Gå i frid."

Det måste alltså uppenbarelse till, det kan ingen människa ge utan endast den helige Ande

bless/garan

Inga kommentarer: