söndag 24 april 2011

Ljus från himlen..

Att förstå Guds löften

Vi ska och kan inte förstå med vårt förstånd - utan det skall komma ett ljus från himlen, så vi upplever"aha". Herren vill tala till vårt hjärta - vår ande. Hur kan vi veta vad som kommer från Gud? 


Kommer negativa tankar från Gud? Nej. Deprimerande tankar? Nej. Vi ska inte ta emot detta - det modlösa, hopplösa utan stå det emot, det kommer inte från Gud. Gud är alltigenom positiv. 

Bibeln säger: 'Gud har inte gett oss en modlöshetens ande' utan en kraftens, kärlekens och självbehärskningens Ande', för att göra Herrens vilja. Vi behöver inte prestera något. Om vi tror på detta blir vi inte overksamma.


Negativa saker som finns i vårt hjärta måste först komma bort för att Gud sen skall fylla dig och mig med sitt goda. Det som vill bryta ner dig - göra dig illa, ta inte emot det. Hur ska man då bli fri om vi nu har tagit in sådant som misshagar Gud? Jo, be om förlåtelse i Jesu namn - då kommer han att rena och hela vårt innre.


Vi har ett överflöd från himlen - men utan uppenbarelse förstår man det inte. 2 Petr.1:3-4. Vi behöver lära känna jesus djupare för att få ut det. 


Gud är den store uppenbararen av Sanningen.


/garan

13 kommentarer:

kikake sa...

Detta är ett mail jag skickat till en troende jag mailar fram och tillbaka med.

En troende som ville förstå vad jag menade med att våran skapare är förljugen av osanna upplevelser.


Detta är ett Mail som påvisar att gud är förljugen.

om en människa gör det jag ber dem göra undersöka mina påståenden så blir den medveten om att så är fallet.

Du förstår om du läser bibelns och gamla testamentet ur mitt perspektiv som upplevt upplevelser av gud djävul demoner änglar m.m i över tio år ibland dygnet runt,

så läser jag gt eller andliga skrifter ur ett annat perspektiv.

jag är mera medveten kring då judarna skriver om sina upplevelser. mera lyhörd kring dessa upplevelsers läror till människor.




så som jag nu börjar tolka dig så läser du sådant på ett annat sätt.

ej ur upplevelse perspektivet.

jag ser det ej som att något av lagar regler förordningar.

något av sådant som människor skrivit av sina upplevelser och hur de upplevde dessa vara från dem själva vara tolkningar.

utan de skrev helt enkelt ned vad de upplevde vad upplevelserna lärde dem.




De kommer ej med något eget.

Den tidens människa vågade ej komma med egna påhittade aspekter och påstå sådant vara från guden.




kikake sa...

Sedan har ju i faktum kristna upplevt änglar och påstådd gud i årtusenden efter detta.

och varit vägledda ifråga om saker och ting.

dessa upplevelser skulle väl då ha sagt till människan om något ej var sant i bibeln enligt dem?

istället så fortgår tex pingstvänner hävda varje ord vara sant, varje ord vara heligt, varje ord vara gud.

ej bara pingstvänner utan ochså präster pastorer i livets ord, i arken, i andra kristna falangen som alla upplever guds tilltal, ängla upplevelser som vägleder dem.

och detta världen över i alla våra kristet troende samhällen och dessa nyandliga församlingar där änglar och gud upplevs.




Jag har stött på dessa upplevare i så gott som varje församling jag varit på gudstjänst i.

det kommer till och med profeter som åker mellan församlingarna och delger vad guden och änglarna vill.

profeter även från andra församlingar i världen som upplever ständiga ängla upplevelser och tilltal från den påstådda gudsupplevelse, den påstådda skaparen.




Dessa ängla och guds upplevelser upplevs mera frekvent än någon kan föreställa sig.

i varje land i världen som har dessa nyandliga församlingar.

och det är många,

så många att om människor börjar undersöka frekvensen av dessa påstådda sanna upplevelser.

så är det så många upplevelser av gud och änglar samtidigt världen över, att även en dåre förstår att det då ej kan vara sant.




Och detta gäller då bara kristendom.

hur många upplevelser gud och samma namngivna änglar i andra religioner och dess troende kulturer samtidigt.

då blir det ännu mera osant,

mig veterligen är det osant redan om två människor upplever samma karaktär på olika ställen vid samma tidpunkt.

börjar man undersöka, så är två ej ens på långa vägar en sann riktpunkt för hur många som upplever tex gud gabriel mikael eller djävulen samtidigt i världen.

inom minst fyra olika religioner och dess kulturer.

som är förgrenade i hundratals länder världen över, tusentals församlingar av bara nyandlig kristen karaktär.




kikake sa...

För att ej sedan tala om alla utanför religionerna som upplever gud och samma namngivna änglar.

ja det finns i så gott som varje land i världen människor på fri andliga sajter som i sverige tex det andliga sverige. mfl.

där människor skriver och ger människor möjlighet att komma i kontakt med dessa änglar eller gud för att bli vägledda.

Dessa människor är ej bundna till religioner är ej praktiserande kristna judar eller muslimer.

utan helt vanliga människor med individuella upplevelser av änglar.




Kollar man bara på facebook så finns det gott om olika sidor där troende och upplevande av änglar vägleder människor meddels dessa upplevelser och upplevelserna vägledning.

är själv medlem i ett halvdussin olika sidor där med ängla upplevande människor.

jag tror ej på sådant själv sedan jag lyckades frigöra mig själv från alla sådan upplevelser av både gott ont.

jag försöker vara medlem på många olika andligt troende sajter.

För att informera dem kring sådana upplevelser och att sådant ej är en fri vilja och att man kan frigöra sig från sådant om man vill.

så att människor upplever ärkeänglarna mikael gabriel är ej bara en religiös upplevelse i kristendom islam eller judendom.

det upplevs troligtvis ännu flera upplevelser av dessa karaktärer utanför religionerna idag.




Dessa människor till räknat till alla andra religiösa upplevelser inom religioners kulturer,

ja då är vi uppe i alldeles för många upplevelser av samma gudomliga karaktärer samtidigt för att något sånt ska vara sant,

alla som upplever sånt oavsett religion tro åskådning känner upplever sin upplevelse av karaktärer vara sanningen.

då människans känsloliv och sinnen tolkar upplevelsen sann. dvs den för ljuger alltid...

den goda upplevelsen tror vi på var vi än upplever den i vilken kultur vilken tro vilken religion som helst.

och den onda upplevelsen söker vi hjälp emot i alla olika åskådningar ej bara kristendom.




kikake sa...

Den judiska tron bygger ej på kärlek, det var ej kärlek förståelse förlåtelse medkänsla som ledde till himlen.

sånt fann ej på tapeten. möjligt vi mellan judar. i viss mån enligt lärorna,

dessa skrifter formade en härskar ras.

en som stod över alla andra människor.

alla andra skulle förslavas under den judiska härskarrasen som hade den sanna guden och var de enda utvalda.

det var blind lydnad, blind dyrkan, total underkastelse.

inget fick ifrågasättas.

då guden och lagen var helig.

dessa lagar ledde till etnisk rensing av alla stammar i hela den delen av mellanöstern som innefattar israel idag.

dvs mord på barn kvinnor gamlingar.

Detta fick ej ifrågasättas.

alla de judiska män som tvingades agera i detta kunde ej ifrågasätta, gjorde de det blev de själv mördade.

lagar ledde ej bara till mördande där,

studerar man lagarna dessa ängla och gudsupplevelser kom med.

så mördades människor som upplevde ofrivilliga andliga upplevelser i alla judiska städer och byar.




lagen sade att den egna familjen den upplevandes egna nära och kära skulle stå för mördandet, dvs barn mörda sina föräldrar, föräldrar sina barn.

Detta var lagen.

och du kan ge dig fasen på att detta åtlyddes. och praktiserades,

Guds fruktan rädsla ledde till att detta practiserades.

för då detta ej gjordes, åtlyddes..

blev hela byn utrotad, alla människor i byn sågs som skyldiga då de ej hade mördat de upplevande av ofrivilliga upplevelser.

hela byn brändes upp som ett eldoffer till den påstådda skaparguden.

jag vet att min skapare ej lär sådant till människor!!







kikake sa...

Betänk alla de som upplever upplevelser som påstås vara ondska som påstås vara satan.

ja alla andra andliga upplevelser av gott som finns i världen idag.

all annan andlig tro..

betänk att det var dessa den troende förr i tiden av sina guds och ängla upplevelser var tvungna att mörda. för att ej bli mördade..

ja om någon upplevde det inom den judiska kulturen.




Upplevdes andra upplevelser utom kulturens erkända upplevelser.

skulle man etniskt mörda och plundra dem.

ja hela den kända världen för dessa människor var området där man dyrkade likvärdiga upplevelser dvs alla andra länder runt om judarna.




unga kvinnor som blev våldtagna var tvungna att gifta sig med sina våldtäktsmän,

om de ej eldas upp i eld,

blev mördade för att man misstänkte att det ej var våldtäkt. vad är det för kärlek som lär dylika ting??

om man misstänkte det ej vara våldtäkt gick man till prästen och praktiserade lottdragning. urim tummim.

och på detta sätt skulle det kommas fram till skuld eller oskuld.




Hur många oskyldiga våldtagna kvinnor tror du blev mördade då???

ja även de som hade haft sex frivilligt ser jag som oskyldiga. de förtjänar ej att mördas för att de är normala,,

min skapare lär ej sådant..

ja eller hur många var tvungna att bli bortgifta med sin våldtäktsman. ??

låter det som lära från en kärleksfull skapare??

Detta var ju något guds upplevelserna ängla upplevelserna lärde som lagar regler förordningar som var tvungna att åtlydas.

vad hände om dessa människor som var inblandade ej åtlydde lagar regler förordningar.

blev de i sin tur mördade?? pga lagar regler förordningar???

ja det blev de!!!



kikake sa...


Är det verkligen människan skapare som lärt sådant ??

Lär oss att mörda varandra, ja ej bara lär.

utan skapar lagar och regler som tvingar oss att göra så::




Är en människa ärlig mot sig själv.

så undersöker den då alla likvärdiga guds upplevelsers och lärors läror.

som kristen borde man då undersöka hur de upplevelser av änglar och gud påverkat och lärt tex muslimer.

undersöker de upplevelser av exorcism som upplevs inom islam, inom alla andliga läror tron och religionen,

ja alla upplever det goda och får hjälp att driva ut exorcera det onda.




tex skapar gudaläror!!

undersöka så många sådana man kan,

Och föreställa sig de upplevelser som tidigare människor upplevt, utanför kristendom.

där de av dessa upplevelser känslomässigt blivit övertygade detta vara deras eviga skapare.

undersöker sådant som människor idag upplever då de upplever sin skapare utanför den kristna tron,

Och inser att deras upplevelser av skapare känns upplevs lika övertygande som de kristnas.




Angåenden upplevelser av påstådd skapare,.

människan har haft många sådana historiskt sett och även har sådant idag.

vad som är likheterna är den totalitära lära om den enskilda sanningen och utpekandet av alla som ej tror på den totalitära skapar läran varandes onda.

totalitär menar jag på den intolerans läran lär emot andra sätt att tro på, andra sätt att se på och tolka sanning.

eller dömande fördömande av de som ej tror överhuvudtaget.




kikake sa...

De tre totalitära tros upplevelserna i västvärlden idag är fortgående islam judenom kristendom.

alla lär det samma det finns bara en väg,en sanning,allt annat är ondska.

och alla tre lärorna uppkommer genom samma ängla upplevelser.

gabriel mikael finns beskrivna i tre olika skrifter. exorcism av det onda praktiserar i alla tre religionerna.

Faktiska upplevelser av människor som blir befriad av satan av demoner av onda andar finns beskrivet i alla tre religiösa kulturerna.

människor upplever sådant inom kulturerna även idag.

ja en människa som är intresserad av att undersöka sig fram till vad som är sant.

ta kontakt med en synagoga, moskee, en kyrka, eller församling.

ta kontakt med troende från alla tre änglar upplevelse skapade påstådda enskilda sanningarna.



Då meddelar de dig att de visst kan hjälpa dig med att bli fri från det onda, från satan från demoner.

de är de enda som kan det, då alla andra läror är satan.

kruxet är att du behöver bli troende.

i den enda sanningen...

utdrivning av satan och onda andar sker samtidigt i dessa tre religioner.

samtidigt som dessa religioner i sin totalitära på ståelse vara en enda sanningen pekar ut varandra som satans lära.




Dessa lagar och regler var ej från människorna själva utan från det du påstår jesus uppleva som sanning.

lagar regler förordningar från guden som ledde till mördande av egna för lagbrott,

mördande av andra för att de hade en annan tro, mördande av egna för att de upplevde andra upplevelser ofrivilligt.

mördande av läkekunniga människor då lagarna lärde allt helande utom guds helande var ondska.

lagarna som tvingade troende att mörda eller gifta bort sina våldtagna döttrar med de som våldtagit dem.

lagarna som ledde till mord på allt från spädbarn barn i alla åldrar unga kvinnor män äldre kvinnor män och gamlingar.

lagar som vägledde människan att förslava andra människor. lagar som befrämjade stöld, från andra folk.

lagar som kom från ängla upplevelser och påstådd skapare.







kikake sa...

Det jag påstår vara en lögn upplevelse,

påstår att en rationell människa som undersöker alla sådana slag av upplevelser historiskt sett och idag.

undersöker vad sådant lärt människan, ej bara i EN tro som kristna gör. dvs sin egen.




Där man lägligt nog ej sätter sig in i de gammaltestamentliga lärorna med ett ifrågasättande,

utan bara säger guds visdom övergår vårt förstånd.

eller dessa människor var så onda eller så orena därför var man tvungen att mörda dem.

man är som kristen så förälskad i sin egen kärlek upplevelse av att vara troende.

uppleva den känslan av kärlek som man upplever i sin tro vara så stark.

att det kan stå vad som helst i boken.

det spelar ingen roll, det är sant ändå, för att man älskar sin egen känsla av att ha en sanning.

och upplever en personlig kärlek till sin tro, i sin tro.




Sedan dömer man fördömer man blint alla andra som upplever precis samma sak i andra läror tron åskådningar religioner.

de som upplever samma kärleksfulla känsla av att ha sanningen där.

ja man nöjer sig ej med det.

man ska som kristet troende även erkänna världen och alla människor i den som onda.

alla människor i den som tillhörande en röd hallucination med horn.

Dvs ochså alla andra gudsupplevelser och ängla upplevelser som upplevs i andra trossystem,

alla andra andliga upplevelser överhuvudtaget.

ja de ska man tro vara satans villoläror...




kikake sa...

och sedan lärs man att man ej får umgås med icke troende. icke kristna.

man ej får delta i världens angelägenheter då är det att fraternisera med fienden, att orena sig riskera sin plats i himlen.

det krävs inga vetenskapliga förklaringar till allt som påstås vara ondska.

nä det är bara ett begrepp man ska tro på.

ja och tro på att alla som ej tror som en själv.

alla som ej har den rätta tron är onda.

alla som ej tror överhuvudtaget är onda.

alla som tror på annat är onda.

alla andra tillhör djävulen...




så som jag ser är det att lära troende människor fördomar förutfattade meningar ren okunskap.

ja även bibeln går så långt att den lär den troende att rädas världen, rädas alla icke troende människor, rädas satan,

som är herre över världen och alla som ej är kristna. alla som ej tror kristet.

det är ju ren nonsens,

ren okunskap, rena fördomar, rena förutfattade meningar, utan någon som helst sanningshalt.

sago sanning.. dvs Lögn!!!!




Det är ju bara sant för den troende som köper denna okunskap.

ej för alla icke troende.

de ser sådant som psykotiskt tänkande, vanföreställnings tänkanden.

ja gå upp på en psykiatrisk klinik, och ge luft åt sådana saker att ondskan härskar i världen.

och att alla måste tro som du för att ej tillhöra ondskan.

eller att ondskan kan förinta den människa som vågar gå emot den själv.

psykiatrikers skulle säga att detta är psykotiskt tänkande.




om människor gör som jag gjort.

undersöker helheten av upplevelser av änglar av demoner av satan.

ej bara i en tro sin egen.

utan tar kontakt med troende satanister, troende judar, troende muslimer, undersöker deras läror deras upplevelser.

så kommer människor fram till att dessa upplevelser ej kan vara sanna. ej är våran skapare.

kommer fram till att ingen tillhör en röd hallucinations upplevelse utifall man ej vill tro, ingen kommer till helvete utifall man ej vill tro.

dessa himlar och helveten som upplevts av troende inom islam, inom kristendom, inom judendom.

ja i alla som pekar ut varandra som vägen till helvetet,

söker man kunskap om skaparupplevelser som lär himmel helvete.

så finns de flera historiskt sett och de kändes upplevdes troddes lika sanna som dagens.

alla dessa upplevelser av påstådd skapar gud i olika kulturer upplevdes kändes troddes vara sanna då!!




kikake sa...

Du frågade hur jag vet att satans upplevelsen ej är sann, hur man kan bevisa det.

först och främst så har jag övervunnit just dessa upplevelser av bla satan.

enligt alla skrifter som lär om denna satan, ej bara kristna.

så ska denna vara något man ej går emot själv. denna upplevelse ska kunna sluka människan. döda människan.

nonsens säger jag.

då jag övervunnit mina egna så kallade andliga upplevelser.

så tog jag kontakt med troende på och vissa fall upplevande av satan i alla andliga tron som har med satan att göra.

korrigering.

då jag upplevde och plågades av sådant tog jag dessa kontakter.

alla sa samma sak du måste bli troende på detta för att få hjälp.




jag blev kristet troende vuxen döpt i en frikyrkoförsamling. de körde andeutdrivning ett flertal gånger på mig.

då detta ej fungerade så var de tvungna till slut att se det som att jag ej alls upplevde sådant att jag var sinnessjuk.

jag upplevde under de åren jag upplevde satan andra troende kristna som beskrev att de upplevde eller i vissa fall hade upplevt satan,

första gången jag stötte på en kristen som upplevde satan var i örebro,

han hade en personlig sådan upplevelse samtidigt som jag sedan många år upplevt och upplevde denna karaktär.

det var första gången jag blev ifrågasättande jag tänkte va fasen hur många finns det?? ja satan alltså.

efter detta har jag varit i kontakt med andra som upplever denna satan samtidigt på flera håll.




började bli logisk ifråga om hur många satans upplevelser det torde röra sig om som människor egentligen upplever inom som utom tros kulturerna,

jag har själv träffat människor som upplever djävulen samtidigt som jag upplevde denna.

jag har varit i kontakt med människor på nätet som påstår sig tro på satan, vara i kontakt med satan, samtidigt som jag upplever denna.

jag har upplevt människor icke troende som jag känner som under sina liv upplevt satan fast de ej ens är troende.

jag har varit i kontakt med troende kristna som upplevt satan,

jag var troende kristen själv under några år,

tills jag förstod att de upplevelser människor upplever av änglar av gud av heliga ande i olika kristna församlingar i sverige.

samtidigt som jag upplever satan i dessa församlingar.




kikake sa...

jag har till slut förstått att deras upplevelser ej var sanna upplevelser. utan skapat av samma skit jag upplevde.

då de kristnas upplevelser ljög för mig.

och där till slut, det jag upplevde som satan använde sig av ett bibelställe som kristna använder sig av för att skilja på satan och gud.

ja då gick jag ur min kristna tro och insåg att det jag upplevde gott ont gud djävul m.m

var samma som för ljög de kristna.

Därför går jag in för att bevisa alla sådana upplevelser av gott ont människor upplever i alla andliga trosåskådning,

vara samma slag av lögn upplevelse av gott ont människor upplever i kristen tro.

går in för att bevisa att ingen människa väljer dessa upplevelser vilken upplevelse av tro det än är av gott ont:::




och gör en människa som jag hela tiden i alla år bett dem göra,

undersöker upplevelser i alla andliga tron åskådningar, så kommer de till insikt precis som jag,

att det ej finns tre uppsättningar av gud och djävul. där man i tre olika tron driver ut djävulen och demoner får hjälp av gud och änglar.

samtidigt som man pekar på varandras tros upplevelser av gud och änglar som djävulen och falska läror.




Alldeles för många upplevelser samtidigt av samma karaktärer för att någon av dessa upplevelser ska vara en sanning.

går man sedan vidare och undersöker alla de trosinriktningar läror religioner som av dess tre religioner påstås vara djävulen.

samtidigt som de påstår varandras läror vara djävulen.

så ser man att människor upplever goda upplevelser av andar av gudar av gudinnor precis som i religionens upplevelser.

samtidigt upplever en del troende i alla andra åskådningar onda andar demoner osv.

där de upplever samma exorcism av det onda som i religionerna.




alla exorcism upplevelser av det onda känns upplevs verkliga och sanna.

precis som alla andliga upplevelser av gott känns upplevs av troende i alla åskådningar.

alla som pekas ut som satan som det onda.




ja alla andliga åskådningar tron religioner blir det till det om man tänker logiskt. ser helhetsbilden.

ja vi har tre religioner av samma gud och änglar upplevelser som pekar ut allt som satan.

samma gud och änglar upplevelser som pekar ut varandras gud och ängla upplevelser som satan.

medans alla människor vilken tro de än har upplever sig tro på det goda och få hjälp mot det onda av sina goda upplevelser.

får hjälp i exorcism upplevelser av det onda i allt som upplevs gott men pekas ut som ont.




kikake sa...

om ej människor agerar rationellt och undersöker detta som jag påstår vara sant menar på bevisar vara sant.

då anser jag att de sviker sin skaparen. sviker människan....

många säger att detta ej bevisar något,

men ändå undersöker de ej vad jag ber dem undersöka för att bekräfta eller dementera mina påståenden.

och i sak så kan man ju ej då säga att det ej är bevisat,

Då man undersöker blir man ju medveten om sanningshalten i mina påståenden och får det genom ett undersökande bevisat för sig .




och ingen som upplever onda upplevelser i någon andligt troende kultur i historien eller idag skulle någonsin säga det var en fri vilja att uppleva sånt.

alla som upplever goda upplevelser säger det vara en fri vilja!!

men skulle de i faktum bli medvetna om att alla andra som upplever det samma.

en god upplevelse tror på den upplevelsen pga samma känslomässiga övertygelse

som själva upplevelsen skapar.

och bli medvetna om att upplevelsen av samma karaktär upplevs av andra samtidigt.

då skulle de ju i faktum inse sig blåsta,

och förstå att övertygelsen tron på upplevelsen är just den skapade känslomässiga blåsningen som bara känns sann men ej är sann.

istället fortgår människor som upplever gott, vara blinda ifråga om att andra upplever samma gott, någon annanstans och förljugs av den upplevelsen på ett annat sätt












kikake sa...

om en troende kristen ej hade blivit troende på jesus på den kärlekslära han ändå representerar dvs en sanning.

utan hade undersökt allt i gamla testamentet först,

hade varit ifrågasättande kring sådant jag påstår,

ja då hade de ej blivit kristna.




det är ,menar jag på den kärleksupplevelser som nya testamentet och den kristna kärleksfulla gemenskapen som gör att människor blir troende.

99% av alla kristet troende har aldrig undersökt andra trossystem andra tros upplevelser rationellt.

därav leder nya testamentet dem till att se sådant som ondska,

leder nya testamentet den okunniga människan att döma fördöma alla icke troende som onda,

alla troende på andra upplevelser som andra känner upplever på samma sätt som kärlek och sanning.

till att döma fördöma sådant som satan som ondska.

till att döma fördöma alla icke troende som tillhörande satan och onda.




Medans man blundar för två ängla upplevelse religioner av samma änglar samma slag av gudsupplevelser,

där miljarder människor i andra kulturer lärs det samma om den kristna upplevelsen religionen läran tron varandes satan.

och vill ej se faktum att om de själva föddes in i dessa kulturer skulle de själva döma fördöma den kristet troende som en satansdyrkare som en falska lära.

som troende upphör man vara rak öppen ärlig rationell undersökande ifrågasättande av saker och ting.

då ju i sak skrifterna lär sådant vara ondska ja otro.

och lär sådant leda till helvetet,

man får som kristet troende ej vara rationell och ifrågasättande undersökande, bibeln föbjuder det.

det gör andra likvärdiga trossystem också.

varför då???

jo för då förstår man sig vara lurad...




jag för min del älskade att vara kristet troende jag älskade gemenskapen jag älskade att umgås med människor som strävade till att utveckla sin bättre jag.

jag älskade att själv utveckla lite av mitt bättre jag.

jag tror på den sanning jesus lärde om kärlek och förlåtelse.

men jag tror ej på de upplevelser som påverkade jesu att lära detta i religionens tappning.

dvs de ängla upplevelser som kränker den fria viljan skapar tro till höger och vänster som i sak lett till enorma lidanden för människor.

då människor i olika tros kulturer tolkat trott på känt upplevt sina upplevelser vara den enda sanning och lärts av samma upplevelser att se varandras som ondskan.

i spåren på detta ser man människan salla krig religioner och kulturer emellan.




Min skapare skapar ej upplevelser som kränker och förljuger den fri viljan.

skapar ej tros system som kränker förjuger en fri tanke utveckling en ifrågasättande utveckling till ondska.

skapar ej upplevelser som underställer människor till tro föreställning som påtvingad sanning med hot om repressalier vid icke tro.

tro som dömer fördömer alla andra utom den troende!!!