lördag 29 oktober 2011

Kraften i Jesus blod

Jag skrev ett inlägg för ett par år sen och jag sätter in det igen eftersom det är högst aktuellt!

http://hulda777.wordpress.com/

Jag såg himmelens sky vara fylld av tjocka mörka moln sakta rörande sig framåt. Då kom det inom mig: Åberopa blodet (Jesus blod) och när jag gjorde så började de svarta molnen skingra sig ( varje gång jag gjorde så skingrades de svarta molnen. 


Sedan fick jag se skuggor som när man ser skuggor av människor en solig sommardag. (Det var skuggor av olika slag) en del såg ut som skelett - jag förstod att det var andemakter, onda andar och när jag på nytt åberopade Jesu blod skingrades de.


Till sist när jag ännu en gång åberopade Jesus blod såg jag en molnfri himmel och mycket välbehag.


Det är kraft i Jesus blod, jag har hört mycket undervisning i detta, men det måste bli levande för oss. Och det är bara den helige Ande som kan göra detta. 


Jag tror det kan vara så att vårt land är täckt av tjocka svarta moln, men som Guds folk ska vi vara med och be bort dessa andemakter. 


Vår kamp står inte mot kött och blod, utan mot ondskans andemakter i himlarymden.
 Ef. 6:10-12.


/garan

Inga kommentarer: